繪有電腦螢幕的靜物畫
--Conchitina Cruz,羅浩原 譯

我看起來會像是需要淋浴的人嗎
我看起來會像是能調酒的人嗎
我看起來像是會抄捷徑嗎
抄捷徑是否浪費
時間。我看起來像是知道
現在是什麼時間嗎
值得將我的衣領燙出折角嗎
值得讓我的門上被貼通知嗎
值得放個手電筒
在我皮包裡、留個污漬在踏腳墊、
多個空房間嗎
我那時該留在床上嗎
我那時該按記憶陳述嗎
我那時該穿越罷工人牆嗎
我那時該不理會紅綠燈嗎
那燈是否故障閃爍,是否是個預兆
是否是個詭計
我看起來像是能簽約嗎
我看起來像是能將條款反轉嗎
我看起來像是會不知該如何處理
呆持著一瓶漂白劑嗎
然後,我會這麼說嗎
我會去諮詢合適的機關嗎
我會去援引正確的參考資料嗎
我會去撥打正確的號碼嗎
你好,狙擊手
你好,陌生人
我看起來像是會有生命危險嗎


Still life with monitor --Conchitina Cruz

Do I look like I could use a shower.
Do I look like I could fix a drink.
Do I look like I took the short cut.
Is the short cut a waste
of time. Do I look like I know
what time it is.
Is it worth the crease on my collar.
Is it worth the note on my door.
Is it worth the flashlight
in my purse, the stain on the mat,
the extra room.
Should I have stayed in bed.
Should I have quoted from memory.
Should I have crossed the picket line.
Should I have ignored the traffic light.
Is the light a glitch. Is it a sign.
Is it a ruse.
Do I look like I could sign the contract.
Do I look like I could reverse the terms.
Do I look like I wouldn‘t know what to do
with a bottle of bleach
and would I say so.
Would I consult the right authorities.
Would I invoke the right references.
Would I dial the right number.
Hello, sniper.
Hello, stranger.
Do I look like I‘m in danger.

arrow
arrow
    全站熱搜

    kamadevas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()