[星圖]
--王屏(1957- ), 羅浩原 譯

在第七街的公園坡
麵包坊旁長椅上

舊情人端詳著我的兒子
吸附在我的乳房上
乳房鼓鼓的浮現青色的經絡
奶噴到兒子臉上
留下一串星子

「如果我母親曾好好照料我
我的脾氣就不會這麼大了」
他突然這樣說

說完他啜泣著,把手放在我膝上。


[Star Map]
--Wang Ping (1957- )

On 7th Avenue in Park Slope
on a bench outside a bakery

My ex-lover watched my son
draped over my breasts
that bulge with blue veins
milk spraying across his face
in a cluster of stars

I wouldn't have thrown such tantrums
If my mother had nursed me
he said suddenly

Then he wept, his hand on my lap.

(From The Magic Whip, p.45.)

arrow
arrow
    全站熱搜

    kamadevas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()