[我什麼都沒說]
--Stevie Smith

我沒開口乞求憐憫或理解或和平
沉重的日子裡我也沒有想要卸下重擔
我沒有乞求不再受苦受難。

我沒有祈禱上帝讓我一死了之
或求祂側耳傾聽我的哭訴
任祂匆匆路過也不求祂停下腳步。

我無所求我什麼話都沒說
我不質疑我也不尋找
當我軟弱的時候我默默承受。

而現在我很強壯而且充滿悲憤
就像披著借來的魔術斗篷
向「今朝」借來就不用管明天會如何。


[I do not Speak]

I do not ask for mercy for understanding for peace
And in these heavy days I do not ask for release
I do not ask that suffering shall cease.

I do not pray to God to let me die
To give an ear attentive to my cry
To pause in his marching and not hurry by.

I do not ask for anything I do not speak
I do not question and I do not seek
I used to in the day when I was weak.

Now I am strong and lapped in sorrow
As in a coat of magic mail and borrow
From Time today and care not for tomorrow.

arrow
arrow
    全站熱搜

    kamadevas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()