[理由]
--Stevie Smith

我的生活糟透
我痛恨我的生活
我會稍稍等候
然後我就要走了

我幹嘛要等候?
因為希望仍在噴湧
好事也許會發生
我說不定也會走運

因為我依然無法下定決心
到底神是好意、無能或是不仁

[The Reason]

My life is vile
I hate it so
I'll wait awhile
And then I'll go.

Why wait at all?
Hope springs alive,
Good may befall
I yet may thrive.

It is because I can't make up my mind
If God is good, impotent or unkind.
arrow
arrow
    全站熱搜

    kamadevas 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()